Menu rozwijane

30 kwietnia 2017

(2) Moda i makjiaż XX wieku - wersja momio (gość specjalny!)

Czeeeeść!

Tu xwitexxx wraz z melan1e, i wow, to już druga część tej serii! Cieszę się, że tak dobrze się przez Was przyjęła. (:

+ powitajmy jeszcze amel-chan, która została naszym gościem specjalnym!

W skrócie - nasza seria będzie opowiadać o tym, jak zmienił się styl i makijaż przez lata. Będziemy omawiać modę i makijaż w przeciągu lat 1920-2017 i próbować odtworzyć niektóre stylizacje na momio.
Wpadłyśmy na ten pomysł przez parę filmików które zainspirowały nas do stworzenia takiej serii, były to między innymi takie filmiki jak:

• Wideo polskiej youtuberki, czyli Red Lipstick Monster o historii makijażu XX wieku: klik


• Różne filmiki typu ''100 years of fashion'', tutaj przykładowy: klik



Pora na lata trzydzieste.

• Ubiór  

amel-chan 

W latach trzydziestych wiele kobiet nosiło spódnice za kolana, myślę że są takim charakterystycznym elementem dla tych czasów. Dodatkowo przede wszystkim rękawiczki, które wyglądają bardzo elegancko, kojarzą mi się odrobinę z Anglią. Różnego rodzaju swetry, golfy, również były często noszone przez kobiety, a do tego piękne, długie kolczyki i buty na obcasie.

xwitexxx


Chyba mi się podoba. Włosy są takie same jak poprzednio, ale nic nie szkodzi, jak do tej pory, pasują zarówno do lat dwudziestych i trzydziestych, bo wtedy zbytnio nie eksperymentowali z fryzurą. Co do ubioru: wąska, długa sukienka (tyle, że do kolan ale nie miałam takiej ):) głównie dobierali do nich płaszcz, chustę, korale, więc tu wszystko się zgadza. Buty były na lekkim obcasie, a skarpet raczej nie dawali, ale shhh, tak lepiej wygląda. Ta opaska jest taka idealna, że płakałam ze szczęścia jak ją zobaczyłam w sklepie! (tak naprawdę to nie wiedziałam, że jest taka idealna i dopiero Mel mnie o tym uświadomiła) Jestem zadowolona. Bardzo.

melan1e

W latach trzydziestych królowały krótkie falowane włosy (jest to fryzura taka jak w latach 20), jednak na zdjęciach możemy zauważyć, że pojawiają się również dłuższe loki. Nie jestem pewna czy ta fryzura na momio była w stanie to odwzorować, ale mam nadzieję, że się udało. Co do stroju to nie mam nad czym się rozpisywać, w tamtych czasach popularne były spódnice/sukienki wąskie na dole. Długością sięgały kolan (często nawet były długie, za kolana), myślę, że mój wybór jest idealny pod tym względem. Do tego dodałam płaszczyk który według mnie dobrze odpowiada kurtkom w tamtych czasach. Buty może nie pasują zbyt do całości, jednak na zdjęciach można czasem zauważyć podobne kroje. więc tu wszystko się zgadza. Znów nie jestem zbyt zadowolona z tej stylizacji, ale powiem, że już szykujemy post z latami 40 i w tamtym przypadku jest już u mnie o wiele lepiej więc czekajcie! (:


• Makijaż 

 jestem zawiedziona Amelio, soczewki czaszki w latach 30?

W 1930 roku makijaż wyglądał podobnie jak w latach dwudziestych - skóra była blada, usta najczęściej były ciemne w odcieniach czerwieni, ale zdarzały się także delikatniejsze kolory. Cienie; trochę jaśniejsze niż wcześniej, ale nadal mocno podkreślone. Brwi tym razem baaaaardzo cienkie, naprawdę, chciałam dać jakieś w stylu melan1e, ale uznałam, że i te będą ciut za grube. 
(tutaj mały bonus od melan1e do czytelników - wiem, że brwi były cienkie i zdaję sobie sprawę, że w moim przypadku są zdecydowanie zbyt grube, jednak wybrałam je aby pokazać że łuk w latach 30 był bardziej wygięty niż w latach 20 :) grubością nie odpowiadają tym z lat 30 no ale nie oszukujmy się - na momio nie ma zbyt wielkiego wyboru jeśli chodzi o cienkie brwi.)



• Inspiracje  








 To byłoby na tyle. Na koniec wspomnę, że post napisała xwitexxx, ale u niej na komputerze był problem z wstawianiem screenów twarzy z bliska (były nieostre) dlatego ja go publikuję. Posty będziemy pisać na zmianę, dlatego wszystkie pochwały dla tego posta kierujcie do niej! 

Mamy nadzieję, że nasza seria przypadła Wam do gustu, do napisania!

Podobają Wam się nasze looki?

Co sądzicie o modzie w 1930 roku?

9 komentarzy: