Menu rozwijane

06 lutego 2018

Fastelavn, czyli mini dostawa na duńskim serwerze!

Hejka!
Wchodząc dziś na swoje konto na duńskim serwerze zauważyłam tam mini dostawę, która odwołuje się do święta obchodzonego w Danii. Chodzi tu o tytułowy "Fastelavn". Ostatnie dni karnawału, tłusty czwartek i dni aż do wtorku przed środą popielcową są wole od pracy. Główną atrakcją tego święta dla dzieci jest zabawa "Kot w beczce", która polega oryginalnie na zamknięciu czarnego kota w beczce i uderzeniu w nią, aż się rozpadnie. Z biegiem lat żywego kota zmieniono na jego wizerunek przyklejony do beczki, a w środku umieszczono słodycze.
Przejdźmy do dostawy!


•••

•••

•••
•••


Co sądzicie o tych obchodach?
Podoba wam się mini dostawa?

13 komentarzy:

  1. Ten bukiet bardzo mi się podoba. Reszta już mniej, na przykład maska, w której średnio przypadły mi do gustu kolory, i generalnie ten wzór, kratka.
    ~Sillaia

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmmm... Raczej nic nie przypadło mi do gustu. Może ewntualnie bukiet.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nic mi się jakoś szczególnie nie podoba.
    ~Annellia

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten bukiet i ciastka kiedyś już na momio widziałam. Beczka, maska i korony nie przypadły mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupię tańszą koronę i ciastko xd A ten festiwal nawet fajny ^^
    ~Vipmasterkazxx

    OdpowiedzUsuń
  6. Te babeczki były już na momio. Mam je w szafie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fastelavn trochę przypomina mi Maslenice, w sumie te święta odbywają się w podobnym czasie.

    Tak jak ktoś wcześniej napisał, rzeczywiście te pączki i gałązki już były wcześniej na momio. Nie pogardziłabym gdyby momio dodało wszystkim te korony i maskę, osobiście chętnie te rzeczy bym kupiła.

    Szkoda, że dostawy takie "świąteczne" dostały chyba jedynie Dania i Holandia. To było by naprawdę miłe gdyby momio zrobiło mini dostawę o Andrzejkach czy Gaiku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprawka: jeszcze dostawę dostałą Szwecja o Midsommer.

      Usuń
  8. Korona bardzo mi się podoba, może zakupię na moim duńskim koncie.
    A czy tego pączka nie ma w sklepie? Jeśli nie ,to kiedys byl .Hihi.
    ~haniacho2

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko kupię (jak zawsze). Czy tylko mi się wydaje, że te gałązki z piórkami były kiedyś na polskim Momio?

    OdpowiedzUsuń