Menu rozwijane

06 maja 2017

Sztuka na talerzu #1

Witam. Tu Rita*. Na wstępie chciałam przeprosić za ostanią małą aktywność na blogu. Spowodowane to było brakiem możliwości korzystanie z komputera. Już wszystko wróciło do normy, tak więc przejdźmy do posta.
 Jak można zauważyć powstała nowa seria, której nazwa wskazuje na gotowanie.
,,Gotowanie?"
Tak, gotowanie. Lecz nie zwykłych dań, ale sztuki. Zapewne każdy się zastanawiał nad sposobem wyróżnienia się z tłumu momowiczów z całego serwera. Jednym z nich jest wstawianie swoich rysunków. Ale jak to robić, by uzyskać zadowalający efekt? W tym poście pomogę znaleźć 'przepis' na idealny rysunek z pomocą 'specjalisty' i odpowiedzieć na powyższe pytanie.
Nie zwlekajmy, do dzieła!

Na pierwszy rzut oka - łatwizna. W praktyce - nie takie proste.
Pierwsza myśl na składnik - pomysł na rysunek (bez niego się nie obejdzie!). Pasja jest niezbędna. Ale co jeszcze? Czy przepis składa się wyłącznie z tych dwóch składników?
Zapytałam parę osób.
- Talent
- Przede wszystkim umiejętności plastyczne
- Serce
Odpowiedzi jednak niewiele pomogły.
W tym wypadku pomoże 'specjalista', jedna z najbardziej znanych artystek na Polskim Momio - Goośka. Odpowie na parę pytań, dzięki czemu łatwiej nam będzie znaleźć upragnione czynniki, tak istotne przy tworzeniu wszelakich obrazków.

Ja - Co inspiruje Cię do tworzenia rysunków? Wzorujesz się na czymś, czy raczej używasz wyłączne wyobraźni do tworzenia nowych dzieł?
Gosia - Hmm... rożnie... inspiruję się wszystkim szczerze mówiąc. Każde zdjęcie, rzecz, cokolwiek pomaga mi w tworzeniu kolejnego obrazka, ale zawsze pochodzi to ode mnie. Tworzę coś pierwszy raz.
Ja - Co pomaga Ci skoncentrować się na pracy? Masz jakieś rady dla amatorów, zaczynających dopiero swoją przygodę ze sztuką?
Gosia - Do tego raczej nie trzeba koncentracji. Ja kocham to i gdy rysuję - po prostu zatapiam się w tym całkowicie. Jeśli kogoś rozprasza coś przy tworzeniu nowej pracy i nie może się skupić - to wydaje mi się, że powinien zastanowić się nad tym, czy rysowanie jest dla niego :/
Ja - A posiadasz może własny, sprawdzony 'przepis' na idealny rysunek?
Gosia - Sądzę, że serce i pasja spokojnie tu wystarczą. Jeśli naprawdę kochamy coś robić - to może hak najbardziej obejść się bez "talentu". Wystarczy po prostu chcieć.

Jak widać potrzebna do przepisu jest przede wszystkim pasja i serce włożone w wykonanie go. Reszta, jak talent czy koncentracja jest mało ważna. Najistotniejsze jest to, że robi się to z sercem, po swojemu. Jest włożone w to dużo trudu i cierpliwości. Na koniec, z dumą mogę przedstawić przepis idealny na wykonanie pracy:
- 1 1/2 szklanki pasji
- dwie łyżeczki zaangażowania
- szczypta trudu
- garść serca

Jak widzicie, nie trudno jest uzyskać zadowalający efekt, ale żeby się wyróżnić spośród wszystkich artystów wystarczy chcieć.

Niżej możecie zobaczyć niektóre prace Gosi.
A oto i one:





Co sądzicie o nowej serii?
Przydały wam się wskazówki?

10 komentarzy:

  1. Jejku te post to coś dla mnie 😀 te wszystkie wskazówki naprawdę mi się przydadzą. Dziękuję za ten post 💋 a Gosia ma ogromny talent.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam rysunki Gosi! <3 A post świetny :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Można powiedzieć, że mam dzisiaj dzień dawania rad. Sama treść posta bardzo mi się podobała, ale myślę, że przy tak dużej ilości tekstu przydałby się jakieś przerwy, akapity, może pogrubienia. Oczywiście to tylko moja opinia, daj znać co uważasz. ~mm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za radę i wyrażenie swojej opinii. Na przyszłość postaram się wcielić to w życie :)

      Usuń
  4. Gośkaa ma cudne prace 😃. Chętnie skorzystam z tych wskazówek 😉.

    OdpowiedzUsuń
  5. fajne ale mnie czytania plis

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję, za rady. Na pewno z nich skorzystam! c:

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobre rady, na pewno się przydadzą. Goośka ma ogromny talent

    OdpowiedzUsuń
  8. Super post ❤ Ja nie sądzę że będę lepsza od Gosi ale wykorzystam wskazówki do robienia editów c:

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś dla mnie na pewno skorzystam <3
    ~GretaDragon

    OdpowiedzUsuń