Menu rozwijane

02 maja 2017

(3) Moda i makijaż XX wieku - wersja momio

Cześć wszystkim!

Z tej strony melan1e i xwitexxx. Zapraszamy na trzecią część naszej serii, bardzo nam miło, że Wam się podoba!

W skrócie - nasza seria będzie opowiadać o tym, jak zmienił się styl i makijaż przez lata. Będziemy omawiać modę i makijaż w przeciągu lat 1920-2017 i próbować odtworzyć niektóre stylizacje na momio.
Wpadłyśmy na ten pomysł przez parę filmików które zainspirowały nas do stworzenia takiej serii, były to między innymi takie filmiki jak:

• Wideo polskiej youtuberki, czyli Red Lipstick Monster o historii makijażu XX wieku: klik


• Różne filmiki typu ''100 years of fashion'', tutaj przykładowy: klik



Dziś pokażemy wam lata czterdzieste.

• Ubiór  

xwitexxx

Lata czterdzieste były w podobnym klimacie co poprzednie, minimalnie się różniły. Charakterystyczne były rękawiczki, koszulki z kołnierzykiem na krótki rękaw (mam taką, ale uznałam, że ładniej będzie wyglądać jak nałożę na to marynarkę/kurtkę, która też była modna w tamtym okresie) Spódniczki za kolana nadal cieszyły się popularnością, więc pozostałam przy nich. Coraz większą popularność zyskiwały kapelusze, i to takie duże, odważne, a buty w tym stylu po prostu musiały się znaleźć w szafie kobiety. Korale, szal - standard. Włosy minimalnie dłuższe, więc tym razem już nie dałam tamtej fryzury co ostatnio. Look sam w sobie nawet mi się podoba, starałam się łączyć kolory, tj. rękawiczki pasują do szminki, buty do korali i czarnych elementów itd.

melan1e


Jeśli chodzi o górę ubioru, to w latach 40 popularne były krótkie rękawki i kołnierzyki. Występowały one zarówno w bluzkach jak i sukienkach. W moim przypadku była to sukienka+szerokie spodnie z dość wysokim stanem (które w tamtych czasach były popularne), jednak jak możecie zauważyć  pomogłam sobie programem graficznym i ucięłam sukienkę (uparłam się na nią już haha). Mam nadzieję, że mi wybaczycie i że nie jest to aż tak zauważalne, jednak góra tej sukienki była wręcz idealna a dół zbyt krótki i nie pasował do niczego. Co do dodatków to coraz częściej możemy zauważyć różne bransoletki, zwykle na jedną rękę (lub do kompletu z naszyjnikiem), ale te tutaj bardziej pasowały. Z tego looku jestem w miarę zadowolona.


• Makijaż  


W latach 40 makijaż był bardzo delikatny, głównym akcentem były usta o mocnym kolorze. Były wyraziste i najbardziej rzucały się w oczy. Na powiekach były brązy, szare kolory, fiolety, wszystko nieintensywne i bardzo lekkie, delikatne. Brwi były bardzo schludne, kobiety nie skubały ich na tak cienki kształt jak w latach 20 lub 30. Ja poza ustami zostawiłam twarz bez makijażu i brwi, postawiłam na naturalność i myślę, że wygląda to w porządku i pasuje do lat 40.



• Inspiracje 





To byłoby na tyle w dzisiejszym poście. Napiszcie, czy chcielibyście więcej postów z gośćmi. Co do komentarzy to dziękujemy Wam za wszystkie miłe komentarze pod serią, to bardzo motywujące. (: 

Co sądzicie o modzie w latach 40?
Podobają Wam się nasze looki?

7 komentarzy:

  1. spoko seria :) makijaż ładny i rzeczywiście podobny<3333 usta są śliczne<333 CIESZĘ SIĘ ŻE MAM M+ I MOGĘ JE KUPIĆ <3333 kiedy 4 część?
    blacknka

    OdpowiedzUsuń
  2. Looki są ładne, ale ta seria nie przypadła mi do gustu

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne looki! Seria boska. ocham ją <3
    'miastowa

    OdpowiedzUsuń
  4. Mega looki, mega odwzorowane :* Może do następnej serii weźniecie mnie?
    ~AngelllPatty

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładne looki, seria również fajna :)
    ~EmoKicia

    OdpowiedzUsuń
  6. Wgl. Pomysł na serie to jest coś nie zwykłego...I mam nadzieję że będzie ona bardzo długo ponieważ fajnie się ją czyta i jak zarówno ogląda.

    ~GretaDragon

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba jedyna seria, o której nie mogę się za bardzo wypowiedzieć ~mm

    OdpowiedzUsuń