Menu rozwijane

15 maja 2017

(5) Moda i makijaż XX wieku - wersja momio

Cześć wszystkim!

Z tej strony melan1e i xwitexxx, witamy dziś Was po małej przerwie no i po okresie próbnym. Cieszymy się, że tak ciepło przyjęliście nas i naszą serię. (:

W skrócie - nasza seria będzie opowiadać o tym, jak zmienił się styl i makijaż przez lata. Będziemy omawiać modę i makijaż w przeciągu lat 1920-2017 i próbować odtworzyć niektóre stylizacje na momio.
Wpadłyśmy na ten pomysł przez parę filmików które zainspirowały nas do stworzenia takiej serii, były to między innymi takie filmiki jak:

• Wideo polskiej youtuberki, czyli Red Lipstick Monster o historii makijażu XX wieku: klik


• Różne filmiki typu ''100 years of fashion'', tutaj przykładowy: klik



A dziś lata sześćdziesiąte.

• Ubiór  

xwitexxx

Lata 60 to wielki szok. Wcześniej wszystko było takie same, nijakie, a teraz? Odważne, barwne kreacje. Najczęściej ubierano sukienki we wzorki, ale ja lekko zmodyfikowałam look, dodając bluzke z koronką, co po części też było modne. Buty - tu mogły być dowolne, czarne, białe, kolorowe, ogółem rzecz biorąc, duży wybór. Skarpetki, bo tak, haha. Takie akcesoria jak moja różowa torebka lub naszyjnik naprawdę były na topie w tamtejszych czasach. Co do fryzury, najczęściej była krótka, z grzywką, ale wysoka. Myślę, że dość dobrze to odwzorowałam, a look sam w sobie mi się podoba (:

melan1e

Jeżeli o mnie chodzi to lata 60 były dość dziwnym wyzwaniem, ubrań w tym stylu można znaleźć dość dużo na momio (ja więcej znalazłam w sklepie niż w mojej garderobie - w sklepie możemy znaleźć dużo dziwnych lub dość ''kiczowatych'' rzeczy jak te kolczyki, które są podobne do tych z tamtego okresu) jednak to nie takie proste skleić je ze sobą. W końcu została przełamana nuda - modne były kolorowe, wzorzyste ubrania. Co do sukienek to rewolucji nie było, długość wciąż ta sama a kołnierzyk/golfik obowiązkowy, ale nie były takie szare jak wcześniej. Akcesoriami w latach 60  były malutkie torebki (często kopertówki), drobne kolczyki lub bardziej odważne, duże, popularny był kształt koła. Ja z moich jestem bardzo zadowolona bo przypominają mi te, która nosiła Twiggy - królowa lat 60. Włosy jak na mój gust są trochę zbyt długie, ale upięte wysoko co wtedy było baardzo modne.

• Makijaż 


Jeśli chodzi o makijaż oczu, to niestety nie miałyśmy dużego pola do popisu bo w latach 60 królowały kreski - nie takie które znacie, tylko wielkie, mocne kreski na linii załamania powieki. Kobiety często domalowywały sobie dolne rzęsy. Czasem na ruchomej powiece mogliśmy zauważyć delikatne kolory - perłowe odcienie, róże, fiolety. Usta były bardzo delikatne, różowe, cieliste. (:

• Inspiracje 










 Mamy nadzieję, że post Wam się podoba
ł.  

Co sądzicie o modzie w latach 60?
Podobają Wam się nasze looki?


12 komentarzy:

  1. oooo w końcu post z tej świetnej serii C; nie mogłam się doczekać... wasze looki są świetne idealnie odzwierciedlają styl z tamtych czasów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna seria :3 fajnie by było gdybyście zapraszały różne osoby albo starały się zrobić "męskie" looki za damskim koncie :>
    ~Josefina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękujemy bardzo za sugestie, cieszymy się, że się podoba! postaramy się coś wymyślić (:

      Usuń
  3. ALE GŁUPIE PO......DO.........NE


    OdpowiedzUsuń
  4. Nie podoba mi się styl ubioru lat sześćdziesiątych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Całkiem lubię tą serię, chociaż szczerze mówiąc, zaczyna mnie już nudzić :/ może w przyszłej części jakaś niespodzianka? Coś innego niż zwykle? Przydałoby się takie ''odświeżenie''.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze, że o tym piszesz! postaramy się to zmienić:)

      Usuń
  6. Po raz kolejny to mówię: Nie przepadam za tą serią. Jest taka nuuuuudna

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy tylko ja tak bardzo kocham tą serię? Z tego co widzę to inni nie podzielają moich uczuć :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Seria na początku mi się podobała i to bardzo ciągle czekałam na kolejny post ale, teraz robi się to nudne może niedługo zmienię zdanie.
    ~GretaDragon

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawie, choć robi się trochę nudna :/
    Z chęcią wzięłabym udział w kolejnej części C:

    ~PSZCZÓŁKA309

    OdpowiedzUsuń
  10. *i tu chyba jedna z lepszych serii umarła*
    R.I.P. 2017

    OdpowiedzUsuń