Menu rozwijane

19 maja 2017

Jak się przydać na Momio? (edytor)

Cześć, z tej strony amel-chan i xwitexxx, dziś przychodzimy do Was z pomysłem na nową serię, mamy nadzieję, że się spodoba.

Czy: 
Czujesz się niepotrzebny?
   Jesteś zwykłym, szarym momiowiczem?
   Zastanawiasz się co zrobić, żeby zaistnieć?

Oto poradnik dla ciebie!
W każdej części (o ile będzie kontynuacja) będziemy przytaczać jedno zajęcie, którym można zająć się na Momio. Udzielimy wskazówek, rad, korzyści, ale też negatywnych skutków tego "zawodu".
Nawet znajdzie się miejsce na mały wywiad, czyli dosłownie wszystko.

Jeśli jesteś uzdolniony artystycznie, ta część idealnie się do ciebie nadaje.


EDYTOR


Napewno to jest jedna z trudniejszych prac, wymaga talentu, odpowiednich programów, dużo czasu (przecież twoi najwięksi fani nie odpuszczą ci nowych editów), więc warto Wam trochę w tym pomóc.


Oto wywiad z jednym z nich, czyli z naszym już dobrze znanym, Jukim:

Tu jego profil:



Przejdźmy do wywiadu

my: Jak dowiedziałeś się o czymś takim jak "edit" na momio?

Juki: No wiele razy przewijało się to na momio, w Polsce nikt tego nie robił, więc wstawiali zdjęcia od Bris, ThisLove itd.


my: Kogo edity lubisz najbardziej?


Juki: Oczywiście, że moje haha (żarcik). Koza robi supi, Naho też, Ewcia również, a z zagranicznych ThisLove i oczywiście Jippi


my: Jakiego programu używasz, jakie programy polecasz, a jakich nie?


Juki: Używam Gimp'a, czasem potrzepuje Photo Scape (ale to bardziej do obróbki). Nie polecam painta (:


my: Masz jakieś rady dla początkujących?


Juki: Warto być kreatywnym. PAMIĘTAJ O BALANSIE BIELI XDD


my: Pozdrawiasz kogoś?


Juki: Znajomków


Inni edytorzy:

Wybrałam tych "najsławniejszych", ale możecie pisać w komentarzach jeżeli zapomniałam o kimś istotnym.
disnow blacki, Juki*-*Juki, Kozlix, Ziomeczk, Azura, Andzello, ThomasFanGirl, SatokoNeko, Spektra7x7, xXxArbenxXx

Programy:

Dla początkujących - Pixlr - jest bezpłatny i online,
Gimp - bezpłatny, do ściagnięcia,

Płatne - Painttool sai - miesiąc próbnego, po miesiącu, żeby dalej móc zapisywać swoje prace musisz kupić program, aczkolwiek jest bardzo polecany,

photoshop - standard, dużo ludzi go używa to musi być dobry, co nie? Drogi, ale czasem się opłaca.

Rady:

Zawsze pamiętaj o ważnych świętach, wydarzeniach, miło z tej okazji zrobić edit
Jakość, j a k o ś ć. Staraj się jej nie pomijać
Tło dobieraj do editu, robi to dużo lepszy efekt
Zawsze się podpisuj w miejscu gdzie trudno usunąć twój podpis, unikniesz w ten sposób plagiatu
Używaj cieni, żeby ubrania nie wyglądały drętwo, tylko realistycznie
Inspirujcie się innymi twórcami, to bardzo pomaga

 Edity które trafiły do gry:

Napewno dla KAŻDEGO edytora to marzenie, i duże osiągnięcie.
Jak narazie 2 Polskie edity trafiły do gry
są to:

hairedit Kozlix



Ponownie hairedit, ale tym razem użytkowniczki weronika91300



TEST

Tak, na zakończenie, mini-test, "czy nadajesz się na edytora?"

1.Według ciebie jesteś kreatywny/a Tak/Nie

2.Inni twierdzą, że jesteś kreatywny/a Tak/Nie
3.W szkole twoim ulubionym przedmiotem jest plastyka lub technika Tak/Nie
4.Chętnie oglądasz plakaty reklamowe, zwracasz uwagę na wszystkie elementy Tak/Nie
5.Dostrzegasz wiele odcieni tego samego koloru Tak/Nie
6.Wiesz co to szablon Tak/Nie
7.Dobrze obsługujesz programy Tak/Nie
8.Umiesz dobrze gospodarować czas Tak/Nie

8-6 odpowiedzi TAK: Jesteś stworzony, żeby być edytorem! Zabieraj się do pracy, haha

5-4 odpowiedzi TAK: Poradzisz sobie w tym z odpowiednią pomocą, powodzenia
mniej niż 4 odpowiedzi TAK: Musisz jeszcze popracować, ale nie poddawaj się


Jak wam się podoba? 
Chcecie następną część?

(pssst, jeśli tak, to powiedźcie w komentarzu, bo druga część to będzie "rysownik")

19 komentarzy:

  1. O jacie dziewczyny serio, bardzo ciekawie się zapowiada. Właśnie uświadomiłem sobie jak bardzo jestem stara. :D
    Kiedyś czytałam tego typu artykuły w Bravo czy Popcornie, a tego typu qwizy klasyk. Czekam na więcej. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też edytuje i mam ig i wgl
    S m u t e k
    ~xXxArbenxXx

    OdpowiedzUsuń
  3. tak chce kolejną część!! świetne to jest <3 i widzę naprawdę duży wkład w tego posta, naprawdę napracowaliście się i to cenię C;

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne^^ Miło się czyta <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiele razy próbowałam stworzyć własny edit, ale chyba muszę obejrzeć setki poradników by zrozumieć jak to się tworzy. Może kiedyś w końcu mi się to uda, jak na razie zajmuje się swoją serią ale kto wie może zaczerpnę editowania..
    -Bu.sia

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jestem mistrzem, ale umiem edytować. Minusem jest to, że mój komputer jest popsuty. Uff... dobrze że nauczyłam się to robić na telefonie.
    ~armaria63

    OdpowiedzUsuń
  7. Zbytnio czytać mi się nie chciało ale, dla Jukisia przeczytałam :)
    Jakie to wgl. Było Profesjonalne i na pewno się przyda mi w editach ale, i tak pewnie nie skorzystam z tego :<
    ~GretaDragon

    OdpowiedzUsuń
  8. 8/8 - nadaję się na edytora xD
    Super post- tak dalej!
    ~Stikleez

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie liczyłam punktów, ale ja czasami robię eye edity. Fajny post, na pewno przydatny

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdyby nie Juki moje edity nie miałyby nigdy balansu bieli.XD oddaje pokłony mistrzowi ~Cali

    OdpowiedzUsuń
  11. 3 polskie edity trafily do gry ^^
    Pierwszym z nich byl hair edit uzytkowniczki Loola1ow (konto aktualnie nie istnieje, ale mozna go znalezc na ig @loola1ow.momio) i znalazl sie w szkolnych prezentach (:
    ~Ruslana z anona

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. To ja już w takim razie się przydaje XDD
    A w teście mam wszystkie odpowiedzi tak B)
    Czyli to był dobry wybór XD
    A tak btw to post super c:
    Ale jest mały błąd bo z tego co wiem to po okresie próbnym rzecyzwiście nie można zapisywać prac ale pozostają zrzuty ekranu

    ~Zuzeqqq

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak chcecie mnie też możecie wpisac (nie narzucam się więc spks) :) Na momio jestem Zoxi12,kocham robic edity (troszkę ich jest) mam ig i wgl. A tak btw to super post :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Także tworzę edity^^-Moja nazwa na momio: tancerka Emi a jeżeli chodzi oig to: emi.momio

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow Emi nie spodziewalam sie ze Cie tu spotkamy haha ^ ^

    OdpowiedzUsuń