Menu rozwijane

06 maja 2017

(4) Moda i makijaż XX wieku - wersja momio (gość specjalny!)

Cześć wszystkim!

Z tej strony xwitexxx, wraz z melan1e! Zapraszamy na czwartą (!) część naszej serii, dziękujemy, że tak miło została przez was przyjęta!

W skrócie - nasza seria będzie opowiadać o tym, jak zmienił się styl i makijaż przez lata. Będziemy omawiać modę i makijaż w przeciągu lat 1920-2017 i próbować odtworzyć niektóre stylizacje na momio.
Wpadłyśmy na ten pomysł przez parę filmików które zainspirowały nas do stworzenia takiej serii, były to między innymi takie filmiki jak:

• Wideo polskiej youtuberki, czyli Red Lipstick Monster o historii makijażu XX wieku: klik



• Różne filmiki typu ''100 years of fashion'', tutaj przykładowy: klik


Pora na lata pięćdziesiąte!

• Ubiór  

xwitexxx

Naprawdę bardzo modne były rozkloszowane sukienki, spódnice, więc tu jest jedyna sukienka jaką miałam w tym stylu. Uwielbiali podkreślać talię, stosować gorsety, ale gorsetów niestety nie ma na momio (a szkoda), więc obwiązałam się w pasie zwyczajnym paskiem/chustą i całość myślę, że się dobrze prezentuje. Korale i buty - standard, w latach pięćdziesiątych lubili upinać włosy, więc te idealnie pasują, i czasem, też nosili kwiatka, co pokazuje jedno zdjęcie w inspiracjach.
Baaaaardzo mi się podoba!      

melan1e


W latach 50 popularne były sukienki do kolan/za kolana. W przeciwieństwie do lat 20, 30 i 40 były rozkloszowane, a nie wąskie na dole. Na wysokości talii znajdował się pasek, czasem kokarda. Co do butów to często były to szpilki, eleganckie buty. Torebki były bardzo proste i niczym specjalnym się nie wyróżniały. Biżuterię jak zawsze stanowiły korale, jednak ja ponownie użyłam bransoletek które też można było zauważyć coraz częściej.

AngelllPatty

     Look mi sie podoba, uważam go za udany. Wyszedł elegancki, czyli taki jaki miał być! W latach 50 noszono szerokie spodnie, więc tu też ich użyłam. Modne były wtedy krótkie włosy zaczesane na bok lub z opaską. Ja postanowiłam, że dam włosy z grzywką na bok i opaskę.


• Makijaż • 


W latach pięćdziesiątych panował ciężki makijaż tuszujący wszelkie niedoskonałości, więc czerwone usta w tych czasach to standard. Brwi były nawet normalne, grube. Na oczy nakładano błyszczące, szare kolory (niestety nie odwzorowaliśmy tego dobrze) i podkreślano je dużymi kreskami z ogonkiem
przepraszam, że tu zdjęcia są takie małe, ale to zawsze mel je wycinała cmd4 na macbooku, a ja nie mam czegoś takiego i muszę sobie radzić, haha

• Inspiracje 





Co sądzicie o modzie w latach 50? Podobają sie Wam nasze looki?

14 komentarzy:

  1. naprawdę fajna jest ta seria C; zawsze czekam na nowy post. Looki są naprawdę śliczne zwłaszcza look xwietxxx <33

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie osobiście bardziej podoba się look melan1e :D
      Przecież są gusta i guściki

      Usuń
  2. Te lata bardzo pasują do mnie ^^. Najbardziej podoba mi się look xwitexxx :D.

    OdpowiedzUsuń
  3. Seria megaśna! Dziękuje że mogłam w tej części być
    ~AngelllPatty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszymy się, że się zgłosiłaś! (:

      Usuń
  4. Naprawdę uwielbiam tę serię <3 Zdecydowanie najbardziej podobają mi się pierwsze dwa looki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Aaaa, znowu nie mam pojęcia co napisać. Looki są ładne. Tak po prostu. Ciekawa seria. ~mm

    OdpowiedzUsuń
  6. TO JEST GŁUPIE NIE RÓBCIE TEGO WIĘCEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa seria, chętnie bym wzięła udział w kolejnej części C:

    Nick na Momio: PSZCZÓŁKA309 *Ale mówcie po prostu Laura xD*

    OdpowiedzUsuń
  8. Looki bardzo ładne, seria ciekawa. Nie wiem co powiedzieć więcej, ale na pewno będę czytać dalej! :}

    OdpowiedzUsuń
  9. Teraz ta seria po woli zaczyna mi się podobać. Looki są świetne

    OdpowiedzUsuń
  10. Seria nie wiem co mam o niej powiedzieć trochę robi sie nudna ale ładne looki <3
    ~GretaDragon

    OdpowiedzUsuń