Menu rozwijane

16 czerwca 2017

Jak się przydać na Momio? (moderator)

Cześć, z tej strony xwitexxx i amel-chan, bardzo się cieszymy, że seria Wam się podoba, tutaj kontynuacja (:

Czy: 
Czujesz się niepotrzebny?
   Jesteś zwykłym, szarym momiowiczem?
   Zastanawiasz się co zrobić, żeby zaistnieć?

Oto poradnik dla ciebie!
W każdej części (o ile będzie kontynuacja) będziemy przytaczać jedno zajęcie, którym można zająć się na Momio. Udzielimy wskazówek, rad, korzyści, ale też negatywnych skutków tego "zawodu".
Nawet znajdzie się miejsce na mały wywiad, czyli dosłownie wszystko.

Coś dla starszych momiowiczów.

MODERATOR
lista modów

Wbrew pozorom, to nie jest takie łatwe, ponieważ wymagania są całkiem trudne do spełnienia, bo:

WARUNKI

-Moderatorzy są starsi, mają średnio 14-18 lat (choć zdarzają się wyjątki), te osoby są, nie ukrywajmy, dojrzalsze i łatwiej im poradzić sobie w tym stanowisku

-Znajomość regulaminu - jeśli ma uczyć młodszych momiowiczów poprawnego zachowania, to też musi jego przestrzegać, prawda? Nie może mieć żadnych ostrzeżeń, a tym bardziej banów (niestety, albo i stety, i tu są wyjątki)

-Poprawna pisownia - ortografia, interpunkcja, itd.

-Udzielanie się na momio. Osoba, która chce być moderatorem, musi być lubiana, bo hej, jak nikt jej nie trawi/nie zna, nie napisze do niej w sprawie problemu, więc jego/jej rola mija się z celem. Dobrze jest też pisać posty wyjaśniające momiowiczom pewne kwestie,  jak np. Laurencjusza. 


wywiady:
Od razu mówię, że wywiady nie są przeprowadzone ze wszystkimi moderatorami. 

1
my: Co jest najtrudniejsze w zawodzie moderatora?



California boy - Kontaktowanie się z ludźmi, każdy jest inny, więc z każdym nie da się rozmawiać prowadząc tak samo konwersację. W zależności na jakiego rozmówcę trafimy tak musimy się przystosować do tej osoby. Nie wiem czy każdy ma taką potrzebę, ale jeśli ktoś pisze dość poważnym i wyrafinowanym językiem czuję, że powinienem również być na poziomie. Podczas rozmowy trzeba też trzymać nerwy na wodzy i nie dać się ponieść, są sytuacje które mnie trooszeczkę denerwują, gdy piszę coś kilka razy a osoba nie czyta tego i wciąż pyta o to samo na przykład! :3

BonyKnees - Odpisywanie na te same pytanie po 20 razy dziennie. A szczególnie jak ktoś ma problem ze zrozumieniem prostych poleceń i krzyczy, że jaki to ja jestem zły bo nie mogę zrobić x i y. To jest bardziej irytujące niż trudne ale jednak należy to jednej z bardziej nieprzyjemnych obowiązków.


2
my: Jak możemy się przydać na Momio, nie będąc jeszcze moderatorem?


Eykre - Wstawiać posty na aktualizacje, ubranka

Peni - Pomagać innym, dodawać mądre posty takie z przekazem, integrować się z momiowiczami, szanować innnych.

 3 
my: Jak radzić sobie z łączeniem tak trudnych zadań jak moderatorstwo i prowadzenie bloga? 



Cermenina - Znaleźć sobie redaktorów, którzy odwalą robotę za ciebie. :f A tak seriously, po prostu nie być leniem. Dzień jest na tyle długi, że wszystko da się ogarnąć. 😉

 Endzi96. - Daje radę sobie. Muszę przyznać że przez moderatowanie zaniedbuję bloga ale mam nadzieję że niedługo to się skończy. I będę miało mnóstwo czasu na bloga i Momio. Blog i Momio są to moje dwie pasje ^^ i gdyby nie momio nie zaczęłabym blogować . A moja rutyna dzienna z tym wszystkim jest mega chaotyczna i czasami się nie wyrabiam.

4
my: Jakie są, według was oczywiście, plusy i minusy bycia moderatorem? 



Kozlix
- oki :d, w sumie to plusy dla mnie to (RUDA GWIAZDKA :V) lepsza zabawa? Bardzo lubię jak mam jakieś zadanie i konkretny cel a pomaganie jest dla mnie w sumie uznajmy właśnie tą "zabawą". Plus pewne nagrodzenie trochę kappa. oraz to że jest lepszy kontakt z administracją i ziomkami. MINUSY to co każdy mod powie straszny SPAM który denerwuje tak, że logować się nie można czasami kilka godzin a nawet dzień, oraz niektórzy momiowicze denerwują tekstami: jesteś modem więc DAJ MOMO DAJ PREZ, DODAJ DO ZNAJ i jeszcze dodają potem PLISS bądź HALO tysiąc razy xD Ale w sumie to już kwestia przyzwyczajenia jest do tego i aż tak bardzo się tego nie widzi

Foxeyphotos - Plusy - kontakt z Jackiem, Lucasem i Emily 😃, bliski kontakt z większością innych moderatorów bo nasze obowiązki nas zbliżają do siebie, możliwość pomocy Momiowiczom, bycie popularnym (XD) i tego typu. Minusy: wieczny spam i milion wiadomości typu "odpisz, daj momo, daj prezent, odpisuj bo cie zgłoszę", traktowanie nas pomocników jak przedmioty albo roboty które muszą tylko siedzieć na momio i pomagać bo przecież nie mają własnego życia i z minusów to chyba tyle bo w sumie tylko to jest dosyć niemiłe a reszta to już luz

BONUSOWE PYTANIE:
5
my: Jak się czujecie z tym, że niedawno zostaliście modami?


Laurencjusz - Z początku nie mogłem uwierzyć, że mnie wybrano ze względu na moje niskie poczucie własnej wartości, nad którym staram się pracować. Później, gdy to do mnie dotarło odczułem ogromne szczęście. Mogę nieść pomoc innym na większą skalę.

Jarekoom - wsm nie czuję się jakoś inaczej czy coś, nagle w pewnym momencie miałem taki spam ze nie wyrabiałem ale na chwile obecną się uspokoiło WIEC SIĘ CZUJE SUPER

nie ma tym razem rad, bo moderatorzy o wszystkim powiedzieli.

KORZYŚCI
Muszę przyznać, że często  się zastanawiałam, co w ogóle moderatorzy mają ze swojej pracy. Okazuje się, że całkiem dużo, tu kilka z nich
Z tych materialnych:
- Momio plus, do czasu aż jesteście modem,
- "Pewną" ilość diamentów
ale także:

- Możesz porozmawiać z Jackiem, Emily i Lucasem, co nie jest dostępne dla normalnych użytkowników,
- Dostaniesz mnóstwo fanartów, tj. edity, rysunki (kto by tego nie chciał)
- +zyskujesz na popularności

TEST
standardowo, na koniec mini-test, czy w ogóle warto się starać.

1.Umiesz się opiekować, nauczać Tak/Nie
2.Jesteś cierpliwa/y Tak/Nie
3.Dobrze gospodarujesz czas Tak/Nie
4.Jesteś w gimnazjum/szkole średniej lub wyżej Tak/Nie
5.Nie przejmujesz się krytyką Tak/Nie
6.Jesteś tolerancyjna/y Tak/Nie
7.Jesteś lubiana/y Tak/Nie
8.Masz dobrze opanowaną ortografię Tak/Nie


8-6 odpowiedzi TAK: Jesteś stworzony do tego, żeby być moderatorem, spraw aby Jack Cię zauważył!
5-4 odpowiedzi TAK: Musisz się jeszcze postarać.
mniej niż 4 odpowiedzi TAK: Raczej nie zostaniesz moderatorem, ale nie martw się!

Jakich moderatorów najbardziej lubicie?
Co sądzicie o poście?

20 komentarzy:

  1. Moja ulubiona seria tutaj, szczerze mówiąc ~cry

    OdpowiedzUsuń
  2. 7 odpowiedzi na TAK. Chciałabym kiedyś zostać modem :). Post jest bardzo przydatny, wszystkich modów lubię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wolę być ambasadorem 😂. To jest jedna z lepszych serii na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ps. Mój ulubiony moderator to Laurencjusz

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam te czasy kiedy bardzo chciałabym być moderatorem na momio. Jednak jak to zwykle bywa chcieć to sobie można. xD

    Obecnie daję sobie spokój z momio. Teraz pojawiają się nowe obowiązki, nowa szkoła etc. Chociaż w sumie mogłabym spróbować swoich sił jako pomocnik Jack'a, gdyby Jack by chciał. Jednak w przeciwieństwie do innych nie oczekuję z zapartym tchem na tą magiczną wiadomość, po prostu wolę się skupić bardziej owocujacych sprawach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam poprawnych 8 odpowiedzi. Bardzo się staram pomagać innym, ale tak jak miał Laurencjusz mam bardzo niskie poczucie wartości.
    ~armaria63

    OdpowiedzUsuń
  8. nie sądziłam że wyjdzie mi dobry wynik. Wyszło mi 6 c; Postaram się żeby jack mnie zauważył. Akurat miałam pisać posta na temat haseł C: Gdyby to było możliwe bym chciała żeby ta seria była codziennie.

    Pozdrawiam^^

    OdpowiedzUsuń

  9. 1.Umiesz się opiekować, nauczać Nie
    2.Jesteś cierpliwa/y Tak
    3.Dobrze gospodarujesz czas Nie
    4.Jesteś w gimnazjum/szkole średniej lub wyżej Tak
    5.Nie przejmujesz się krytyką Tak
    6.Jesteś tolerancyjna/y Tak
    7.Jesteś lubiana/y NWM xd
    8.Masz dobrze opanowaną ortografię Tak

    OdpowiedzUsuń
  10. 1.Umiesz się opiekować, nauczać Tak
    2.Jesteś cierpliwa/y Tak
    3.Dobrze gospodarujesz czas Tak
    4.Jesteś w gimnazjum/szkole średniej lub wyżej Nie
    5.Nie przejmujesz się krytyką Tak
    6.Jesteś tolerancyjna/y Tak
    7.Jesteś lubiana/y Tak
    8.Masz dobrze opanowaną ortografię Tak

    OdpowiedzUsuń
  11. 1. tak
    2. tAK
    3. TAK
    4. TAK
    5. TAK
    6. Nie wiem czy sama moge ocenic sie w tej sprawie
    7. Tylko w realu :(
    8. tak

    OdpowiedzUsuń
  12. tak
    tak
    tak
    nie
    tak
    tak
    tak

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy chcesz Powiedzieć że gdy się ma 14 lat to można być pomocniczką Jacka ?

    OdpowiedzUsuń
  14. 7/8, ups. Tylko wiek się nie zgadza no xd

    OdpowiedzUsuń
  15. 1.Tak
    1.Tak
    3.Tak
    4.Nie
    5.Tak
    6.Tak
    7.Tak
    8.Tak

    OdpowiedzUsuń
  16. 8/8 xD Może i się nadaje ale nie zostanę zauważona gdyż byłam w kącie. Dawno ale byłam. Jagodowa pisała ,, Nigdy nie mów nigdy" No i teraz się staram hihi <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne. Na momio: magdena

    OdpowiedzUsuń
  18. 1.Umiesz się opiekować, nauczać Tak
    2.Jesteś cierpliwa/y Tak
    3.Dobrze gospodarujesz czas Tak
    4.Jesteś w gimnazjum/szkole średniej lub wyżej Tak
    5.Nie przejmujesz się krytyką Tak
    6.Jesteś tolerancyjna/y Tak
    7.Jesteś lubiana/y Nie
    8.Masz dobrze opanowaną ortografię Tak
    Od 11 roku życia marzyłam, aby zostać moderatorką i może teraz mi się uda :)
    Obiecuję, że będe pomocna i nie zawiodę jeśli wybierzecie mnie na to stanowisko.
    PS. Moim ulubionym moderatorem jest Laurencjusz
    Dziękuje za uwagę

    OdpowiedzUsuń