Menu rozwijane

22 lipca 2017

Edytowanie od zera #2

Witam!
Dzisiaj znów zajmiemy się edytowaniem, tym razem na dobre w Gimpie.

***
Pierwsze co musimy zrobić to otworzyć Gimpa - mam nadzieję, że z tym sobie poradzicie.
Wystarczy kliknąć na ikonkę z ekranu. Za pierwszym razem Gimp będzie ładował się dłuższą chwilę, potem będzie mu to zajmowało mniej czasu, 
ale nie martwcie się - długie ładowanie nie oznacza, że coś poszło źle!

***
Potem musimy stworzyć nowy plik. 

Robimy to klikając w "Plik" w lewym górnym rogu, a następnie "nowy" lub też w szybszy sposób klikając "Control" oraz "N" na naszej klawiaturze.

***

Po tych czynnościach wyskoczy nam taki ekran.

Musimy tam wybrać szerokość oraz wysokość naszego obrazu. Jak widzie ja tam wpisałam już dwa razy 900 i są to polecane przeze mnie wymiary obrazka. Będzie dobrze wyglądał na Momio oraz na Instagramie. Inne polecane wymiary to 1200x1200, ale wtedy ciężej znaleźć tło do naszego edita. 

***

Tak powinno się teraz wszystko prezentować.

***

Teraz musimy stworzyć warstwy.
Jak to zrobić?

Wybieramy "Plik" i "Otwórz jako warstwy" lub "Control", "Alt" i "O" na naszej klawiaturze.

***



Otworzy nam się takie okienko. Klikamy teraz na "pulpit", a potem wybieramy folder, z którego chcemy wziąć siatki. (Tak, możecie teraz zobaczyć nazwy moich tajemniczych folderów, hihi)

***


Potem odnajdujemy potrzebną nam fryzurę/modelkę/ubranie klikamy na nazwę, a następnie "otwórz". Robimy tak z wszystkimi naszymi siatkami, które są nam potrzebne do editu.

***

To by było na tyle! Mam nadzieję, że wam to pomogło. Na wszelkie pytania postaram się odpowiedzieć.


8 komentarzy:

  1. Obym się coś z tych poradników nauczyła xD (Gimp = czarna magia xD)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Program jest całkowicie darmowy i możesz go w każdej chwili pobrać. Co i jak w poprzedniej części poradnika.

      Usuń
    2. Możesz używać photoshopa online czyli photogramio.com Ja bardzo polecam ^^

      Usuń
  3. Ja używam programu na telefonie. Może kiedyś spróbuję w gimpie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robię w gimpie od prawie trzech lat (Nie tylko edity momio) (: Bardzo fajny program.
    ~Pati671

    OdpowiedzUsuń
  5. :c Heh Mam windows 10 i jak klikam ppm to nie wyskakuje zbadaj. Co robić?

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie fajnie że robisz ten poradnik, bo ja ogarniam większość programów graficznych tylko nie Gimpa (nie mam pojęcia jak XD)

    OdpowiedzUsuń