Menu rozwijane

20 lipca 2017

Edytowanie od zera #1

Witam was serdecznie 
w pierwszej części mojego poradnika dotyczącego edytowania! 

W serii tej mam wam zamiar przybliżyć tajniki tworzenia wszelkiego rodzaju editów. 
Na wszelkie pytania odpowiem w komentarzu lub w osobnym poście, 
więc jeśli coś nie jest dla ciebie zrozumiałe - koniecznie napisz!

***
W tym poście bardzo posłużę się Blogiem MrsMomio, ale to wszystko za pozwoleniem Jukiego, a myślę, że sama bym tego lepiej nie wytłumaczyła.

***
Dzisiaj nie zajmiemy się samym Gimpem, a tym, jak go zainstalować oraz jak pobrać potrzebne nam elementy.

***
Program

Edity trzeba w czymś tworzyć, czyż nie? 
Każdy program jest dobry, 
(no, może poza Paintem - nie róbcie editów w Paincie...)
ale i tak największą popularnością cieszy się Gimp.
Wiem, że sporo osób tworzy również w Pixlr'u, natomiast on wciąż jest dla mnie czarną magią i preferuję Gimpa. Myślę, że na początek jest on najlepszy. Oczywiście z czasem możecie zainwestować w np. Photoshopa, ale z początku warto by było nauczyć się co nieco i zobaczyć, czy edytowanie się wam podoba. Osobiście już jakiś czas tworzę w Gimpie i nie mam do niego żadnych zarzutów, raczej nie zamieniłabym tego programu na żaden inny.

Wypadało by więc Gimpa zainstalować. Aby nie pisać 50 razy tego samego wstawiam wam tutaj link do krótkiego, aczkolwiek treściwego poradnika autorstwa Jukiego.


^Podsumowując: wchodzimy na stronę, klikamy download i cieszymy się programem^

***
Siatki

Co to jest siatka? To szablon włosów, czy też ubrań, który wykorzystujemy do editów. 
Przykład:

Na początek, warto założyć folder, 
do którego będziecie wstawiać siatki, aby nie zgubić ich w innych plikach. Wydaje mi się, że większość osób potrafi go stworzyć, ale jako że ma to być poradnik od zera, tutaj mała instrukcja:


Klikamy prawym przyciskiem myszki na pulpit, najeżdżamy na "nowy" i wybieramy "folder"
Potem pozostaje go tylko nazwać.

A teraz trudniejsze rzeczy, czyli pobieranie siatek. Tutaj odsyłam was znów (i ostatni raz) do mrsmomio. 


***
A już w następnej części zajmiemy się bezpośrednio pracą w Gimpie!
Posty tutaj będą raczej krótkie, ale będą pojawiały się dość często.
Jeśli macie jakiekolwiek pytania dotyczące tego, co zostało przedstawione w dzisiejszym poradniku lub jakieś pytanie, na które odpowiedź chcielibyście uzyskać w kolejnej części - śmiało piszcie! 

7 komentarzy:

  1. To nie działa na Windows 10, tam wszystko jest inne ;/ Ktoś pomoże?
    ~Mio3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam Windows 8 i nie za bardzo mogę pomóc. Poszukaj w internecie, ktoś na bank zrobił poradnik.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Początkowo też miałam takie odczucia kiedy początkowo używałam Gimpa. Wystarczy wykonać kilka editow i z następnymi nie trzeba będzie się zastanawiać co robić. :D

      Usuń
  3. Edytuje tylko w Gimpie, jest świetny. Codziennie pobieram kilka siatek i jest fajnie : ) Czasami nie mam pomysłu na edit, ale co tam mogę robić co chcę czyż nie?
    Polecam B)
    ~armaria63

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robię edity na telefonie, w PicsArt Color. Niby nie można zmienić koloru, ale ładnie wychodzą

    OdpowiedzUsuń